Interacţiunea şcolii cu mediul social şi cultural al judeţului s-a realizat prin activităţi diverse:
- colaborări şi parteneriate cu instituţii de cultură şi asistenţă socială din municipiu: Muzeul Judeţean „Alexandru Ştefulescu”, Muzeul de Artă, Biblioteca Judeţeană „Christian Tell”, Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Gorj, Direcţia Judeţeană pentru Cultură şi Patrimoniul Naţional Gorj, Casa de Cultură, Teatrul „Elvira Godeanu” Târgu-Jiu, Căminul de Bătrâni de la Suseni, SOS – Copiii Gorjului. Şcoala a oferit activităţi de voluntariat, a organizat întâlniri, vizite, concursuri, a fost centru de întâlniri şi schimburi de experienţă cu reprezentanţii acestor instituţii.
Sub sloganul ,,Creativitate şi Inovaţie pentru Educaţie”, în decembrie 2008 s-a desfăşurat la nivel naţional ,,Festivalul Şanselor Tale”, manifestare anuală cunoscută în întreaga lume ca ,,Săptămâna Educaţiei Permanente”. Manifestarea este inclusă în planul de acţiune al M.E.C.I. şi răspunde politicii de susţinere a diversificării şi extinderii ofertei de educaţie prin unităţile de învăţământ şi consolidarea rolului acestora ca centre de resurse educaţionale la nivelul comunităţii. În acest sens, şcoala noastră a organizat activităţi precum: târguri de produse cultural educative, promovarea documentelor europene şi naţionale în domeniul dialogului intercultural, zile ale „porţilor deschise” în parteneriat cu agenţi economici, ONG - uri, autorităţile locale.
Proiectul de Grant Şcolar ”PORŢI SPRE INFINITUL CUNOAŞTERII” a avut ca scop îmbunătăţirea calităţii procesului didactic prin activităţile extracurriculare, care se desfăşoară pentru a dezvolta competenţele şi abilităţile necesare inserţiei sociale a viitorilor absolvenţi.
Grupul ţintă l-au reprezentat elevii urmărindu-se îmbunătăţirea calităţii procesului didactic prin activităţile extracurriculare, care se desfăşoară pentru a dezvolta competenţele şi abilităţile necesare inserţiei sociale a viitorilor absolvenţi.
Elevii şi-au dezvoltat deprinderile şi aptitudinile de a comunica în stilul jurnalistic. S-a creat, la nivelul şcolii colectivul de cadre didactice şi elevi, care operează la staţia radio, furnizând materiale informative care facilitează proiectarea, implementarea şi evaluarea activităţilor de educaţie.
Elevii şcolii noastre au conştientizat rolul lor în spaţiul şcolar, devenind mult mai responsabili faţă de imaginea şcolii, participând la activităţi de iniţiere şi formare în domeniul comunicării.
Acest proiect a fost realizat cu sprijinul direct al Radio Omega, al agenţilor economici Intercomputer, ELTOP, al televiziunii locale şi cu foarte multă asistenţă din partea Primăriei Târgu-Jiu.
Junior Achievement Romania este o organizaţie non-profit ce a fost fondată în anul 1993 şi este parte a Junior Achievement Worldwide®, USA şi Junior Achievement-Young Enterprise, Europe.
Programele educaţionale JA urmăresc:
Þ să ofere cunoştinţe şi informaţii concrete despre funcţionarea mecanismelor economiei de piaţă, importanţa educaţiei în realizarea unei cariere şi impactul economiei asupra viitorului tinerilor;
Þ să formeze abilităţi şi să dezvolte atitudini antreprenoriale;
Þ să încurajeze spiritul competiţional, calitatea şi responsabilitatea.
A şti să iei decizii, a te informa pentru o economie de piaţă, a te familiariza cu termeni care sunt uzuali într-o economie de piaţă sunt doar câteva repere ale acestui program care este reprezentat de aspiraţiile imediate ale elevului, iar apoi de aspectele ulterioare care se adaugă la formarea unei imagini complete asupra modului în care banii sunt utilizaţi, cheltuiţi, economisiţi, investiţi, asiguraţi, împrumutaţi.
Programe derulate în şcoală sunt: Oraşul meu, Economia şi succesul, Resursele, Familia mea, Prevenirea abandonului şcolar, Noi înşine, Noi în Europa.
Aceste programe sunt derulate cu sprijinul membrilor comunităţii locale, vizitele la diverşi agenţi economici, spitale, bănci comerciale, muzee şi alte instituţii fiind facilitate de consultanţi locali.
Cadrele didactice care au implementat astfel de programe antreprenoriale la orele de dirigenţie sau ca disciplimă opţională au fost: Violeta Bărboi, Ileana Popescu, Georgeta Grivei, Oana Paşek, Florinela Ponta, Cornelia Popescu, Cornelia Catrinescu, Elena Semenescu, Ecaterina Giorgi, Oana Mihaela Stelescu, Liana Cîrciumaru, Gabriela Avramescu, Mirela Stroie, Emilia Taşcău.
La şcoală s-a desfăşurat Proiectul-pilot educaţional „Patrimoniul cultural” în cadrul Campaniei de educare şi sensibilizare a opiniei publice”, finanţat de Guvernul României cu sprijinul Fondului Mondial al Monumentelor şi al Băncii Mondiale, în colaborare cu ECUMEST Bucureşti şi HYDEEA Florenţa. Au fost implicaţi elevi, cadre didactice, părinţi, membri ai instituţiilor locale de cultură, s-au desfăşurat vizite la principalele monumente din oraş – Ansamblul Monumental „Constantin Brâncuşi”, acţiuni de îngrijire, de sensibilizare a elevilor pentru zestrea culturală păstrată şi transmisă de înaintaşii noştri iluştri.
PEOPLE TO PEOPLE - PROIECT EDUCAŢIONAL INTERNAŢIONAL
Este un program educaţional internaţional, cu sediul in Kansas, Missouri SUA.
A fost iniţiat de către Preşedintele Dwight D. Eisenhower in 1956, ca o şansa pentru o înţelegere internaţională prin intermediul activităţilor educaţionale, culturale şi umanitare. Astăzi, această organizaţie non-profit îşi face simţită prezenţa in 135 de ţări.
SCOP: să ofere înţelegere şi prietenie internaţională prin intermediul activităţilor educative, umanitare şi culturale, implicând idea de schimb de experienţa directă între diferite ţări şi culturi. Temele centrale sunt toleranţa şi înţelegerea. Pentru şcoala noastră, un scop important consta in folosirea oricărei posibilităţi de a exersa limba engleză, mai ales cu vorbitori nativi.
Şcoala noastră participă la acest program, prin intermediul SCHOOL AND CLASSROOM PROGRAM , desfăşurat in Romania cu acordul MECT. Proiectul are la bază schimburi culturale între elevii şcolilor înscrise şi se derulează pe un an şcolar 2009-2010 .
21 de elevi ai clasei I A îndrumaţi de înv. Avramescu Gabriela, au ca parteneri elevi de la şcolile GRAY M. SANDORN, ILLINOIS şi NORTH CHEVY CHASE, MARYLAND, USA. Elevii fac schimb de scrisori în care vorbesc despre ei înşişi, despre programul lor, şi-au trimis felicitări si postere de Crăciun, reţete culinare specifice ţării respective, imagini despre ţara si oraşul unde locuiesc.
FINALITATE: Elevii îşi fac portofolii in care includ toate materialele primite de la partenerii lor: scrisori, postere, ziare, pliante.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu